Журнал Ҳаракат
№1 (34) 2002. Инсон хукуклари
Хадича -
Бир оила мисолида бутун миллатнинг фожиаси
Тошкент шахар, Юнусобод массиви, 16 даха, 2 хонадонида яшовчи Рахима Ахмадалиева 2001 йил, 17 март куни милиция ходимлари томонидан хибсга олинди. Сабаби: унинг турмуш уртоги имом-хатиб Рухиддин Фахритдинов хеч бир асоссиз вахобийликда гумон килиниб, кидирувда эди. «Гумон - иймондан айирар» (Хадисдан). Иймонини ютган бир гурух «тоифалар» биргина эмас, минглаб мусулмонларни Ислом билан махкам богланишларини заифлаштиришни истамокдалар ва агар кулларидан келса, то Исломни йук килмагунларича ва мусулмонларнинг уртасидаги алокалар фасодга айланиб, мусулмонлар уз шахсиятларини бутунлай йукотгунларича ва бу диннинг душманлари кулида бир уйинчокка айланиб колгунларича харакат килмокчилар. Ана шу кимсаларни Аллох Таоло ушбу сузлар ила таърифлайди:
«Эй муминлар, узларингизни куйиб, (у мунофикларни) сирдош дуст тутманглар! Улар сизларга зарар етказишда кучларини аямайдилар ва ёмон холга тушишингизни орзу киладилар. Уларнинг сизларни ёмон куришлари огизларидан ошкор булди. Дилларидаги адоватлари янада каттикрокдир. Агар акл юргизсангизлар, сизлар учун оят-аломатларни аник ва равшан килиб бердик (3-сура, 118 - оят).
Энг дахшатлиси, бузук кунгил очиш жойларига ва маст килувчи харом ичимликлар ичиладиган кулбаларга бормайдиган покиза инсонлар жазоланмокда. Ундан-да дахшатлироги эрлари, болалари ёки оталари учун рафикалари, оналари, кизлари азобланмокдалар. Мен бу гапларни курук ва хужжатсиз булиб колмасин учун юкорида тилга олганимиз Рахима Ахмадалиева мисолида ёзмокдаман. Аслида эса Рахима каби жабрланаётган муслималар минглаб топилади.
Рахиманинг катта кизи 19 ёшда, кичиги уч ёшли угил бола ва уртанчаси 6 ёшли кизалок. Гудакларнинг отаси хукуматнинг таъзикларидан безор булиб кочувда, онаизорини эса «Эрингни топиб берасан» деган дук-пуписа ила камокка махкум этдилар. Куз буямачиликни карангки, 2001 йилни «юрт отаси» «Оналар ва болалар йили» дея эълон килган, аслида эса у «Етимлар ва бевалар» йилига айлантирилган. Дархакикат, Исломнинг пойдевори - покликдир. Калбларида покликдан, исломга эътикоддан булак хавфли куроли булмаган мусулмонлар золимларнинг хар кандай азобларига сабр билан чидаб ё ногиронликни ёинки шахидликни топмокдалар. Исломга эътикод килган оила борки эртами, кечми, хукумат томонидан катагонга учрамокда.
Имомнинг заифаси булгани учун Рахима Ахмадалиева ИИВ ертуласида вахшийларча азобланмокда. Аёлни сабр-матонатини енга олмаган золим миршаблар энг кабих «операцияни» куллашга карор килдилар ва ожизанинг кизи Одинанинг иштирокида уз кабихликларини амалга оширишни режалаштирдилар. Уларнинг биринчи кадами 20 март куни ИИВга онасини излаб келган Одинани камаб куйиш булди. У киз уз оёгидан келганидан севинган зулмкорлар шу куни «байрам» килдилар.
Авваломбор, «Онангни курсатамиз» дея кизни ичкарига олиб киришди ва унга рухий таъсир этмоклик учун зим-зиё камерага камаб куйишди. Сунгра дадангни каердалигини айтасан, деб кисталанг килишга бошлашди. У бечора дадасининг каердалигини билмаслигини тутикушдек такрорлади. Энди улар асосий максадга кучиб, онаси хакида муслима аёлнинг шаънига тугри келмайдиган тухмат ва ёлгон гапларни мажбурлаб ёздирдилар. Улар онасини хакоратлагандек, бокира кизни хам турли хатто калам ёзишга ожиз булган хаёсиз, шармандали сузлар ила сукиб, турткиладилар. «Менинг онамнинг олдиларига - ертулага олиб тушишганида, онамни куриб таний олмадим. 3 кунда адои-тамом булгандилар, у ердан икковимиз хам сог-омон чикиб кетмаслигимизга кузимиз етди, бирок уйда каровсиз колган укам ва синглимнинг ахволи не кечдийкин деган ташвишда эдим» дейди Одина. Шунинг учун уларни утказган таъзийк-босим остида онасига карши нотугри курсатма беришга мажбур булади.
«У хам етмагандек», - деб сузлайди Одина: «ёзиб берган курсматмангни онангни юзига айтасан, хакорат киласан, деб мени шундай килишга мажбур килишди. Шундагина мени куйиб юборишга суз беришди. Акс холда холингга маймунлар йиглайди, дейишди Кизлик шаънингга тажовуз киламизки, хеч ким сени куткара олмайди, деб пуписа килишди...». Мансабнинг ва уз нафсининг кули булган бундай кимсалар «аёл», «она», «киз бола», «бокиралик», «шарм-хаё» кабиларнинг замирида нималар яширинганлигини билишармиди?! Бундай шахслардан хар кандай разиллик ва кабихликнинг хиди анкиб туради. Чорасиз колган Одина уша кунни шундай эслади: «Онанг ёмон аёл, у ёлгондан хижобга ураниб юрибди, онангни биз айтган сузлар билан хакорат килиб, сукмасанг, сени ёмон киламиз» - дея тилга олиб булмайдиган уят гапларни гапиришди. Мен худди тутикушдек улар айтган гапларни кайтардим. Ихтиёрим узимда эмас эди. Уларнинг максади эса аник, онам шурликка рухий таъсир утказиб, унинг хиссиётига тегиш эди. Хозир эса мен бу ишларим учун узимни кечира олмаётибман. Онам нихоятда сабрли, матонатли, иффатли, бокира ва мехрибон оналар».
Дарвоке, Одина айтгандек улар рухий таъсир утказиш эмас, узларини нихоятда кучсиз, ожизадан кура ожизрок эканликларини намойиш килмокда эдилар холос. Булмаса, мушфик бир заифа, исломдан бошка куроли булмаган аёл ёки бокира киз билан куч синашармиди?! Зеро Аллох унга неъмат килиб берган энг кучли куроли - сабр ва бардош борким, ушбу сабр ва бардош ила голиб булиб турганлигини уша «ожиз кимса»ларнинг диллари тасдиклаяптию, суяксиз тилларигина инкор этмокда холос. ИИВда ана шундай «жазо куллаш камерасининг бошлиги» - Одинанинг тили билан айтганда, корейс миллатига мансуб Эдик деган шахс - Одинани уйига кетишга рухсат бераркан, «бошимга румол урамайман» деб курсатма беришга мажбур этди. Бечора киз бури олдида даг-даг калтираган кузичок мисол оёклари узига буйсунмаган холда чикиб бораркан, кушни камерадан яна бир муслим йигитни аянчли холатда судраб олиб чикишди. Унинг башараси кора конга булганган, бурни урнида кип-кизил гушт куринди. Оёклари эса калтак зарбидан кукариб кетганди. Уч барзангидек «совук кимса»лар бечорани шу холатида сигирнинг думига ухшаш резина калтаклари билан савалаб боришарди. Йигит эса Аллохни зикр этишдан ва шукр килишдан тухтамасди.
«Бечора йигитнинг ахволини курдиму, дахшатдан баттаррок калтирадим, - дея эслади Одина, - бечора онаизорим сизнинг бундан буёнги ахволингиз нима кечаркин? Онамнинг юраклари хаста эди-я».
Улар Одинани уйига кетишга, отасини ушлаб беришликда ёрдам бериш шарти билан рухсат беришди. Бирок «азоб бериш камераси»даги сирни ташкарига олиб чикмаслик ваъдасини хам олишни унутмадилар. «Азоб бериш камераси» бошликларининг бири Нодир деган шахс. Хар гапнинг бирида узининг мусулмон эканлигига ургу бериб турарди.
Одина у ердан чиккач, 3-4 кунгача узига келолмади, хеч кимга хеч нарса демади. Лекин онасини кандай азобланаётганини кузлари билан курган киз, кандай булмасин онасига ёрдам бериши мумкин булган ташкилотларни излади. Онани уйдан олиб кетишгач, уйларига тинтув утказиш учун кирган кимсалар хакида фикрлади. У уша кунни шундай эслайди: «Юнусобод ИИБ жиноят булими кидирув рахбари Бахтиёр (узини шундай деб танитди,) исмли шахс билан яна туккиз нафар исми номаълум фукаро кийимдаги шахслар уйимизга бостириб кирдилар. Улар Узбекистон Республикаси конунларини купол равишда бузган холда, юкори органларнинг хеч бири рухсатномасисиз, карокчиларча иш тутдилар. «Холис гувох»лар хам чакирилмади. Бу тахкиромуз тинтув натижасида уйимиздан кимматбахо буюмларни, менинг паспортимни ва укаларимнинг тугилганлик гувохномаларини олиб кетдилар. Олиб кетишни хам боскинчиларча килдилар, уларни руйхат хам килмадилар. Бизга биронта когоз-хужжат хам ташлаб кетмадилар...»
Орадан 5 кун утиб ИИВ ходимлари илгари хужжатлаштирилмай утказилган тинтув хакида баённома тузиб кетдилар. Одина уйда якка узи булиб, хужжатларга имзо чека олмаслигини, биронта кариндошини чакириши мумкинлигини билдирганда ходимлар унга вактлари йук эканлигини, узлари билан холислар олиб келишганини айтишди.
Одина уз аризасига ушбу тавсилотларни баён этган холда БМТ Бош Котиби Кофи Аннан номига ариза ёзди. У уз аризасини бир дугонаси билан бирга 2001 йилнинг 26 март кунида БМТнинг Тошкентдаги ваколатхонасига олиб борди. Бирок у камокхонадан уйига чиккан кунидан буён кузатувда эканлигини билмасди. Шу куни миршаблар уларни ичкарига куймасдан, кулларидаги аризани тортиб олишга уриндилар. Улар Аллохнинг иродаси ила бир амаллаб ичкарига, яъни кабулхонага кириб олишди. Аризаларни кабулхонадаги котиба кизга бериб хам улгурган эдиларки, изма-из миршаблар пайдо булдилар. Котибага: «Кулингдаги когозни бизга топширилиши керак» - дейишди. Котиба киз хеч бир каршиликсиз когозни уларга топширди ва таъкидлади: «Бизга гап теккизмаган холда, секин олиб кетарсизлар...» Ажабо, БМТдек обрули ташкилотнинг ходимаси милиция билан «хамтовок» булса?! Кизлар бу холатнинг гувохи булгач, хукуматнинг кайси эшигига бош сукманг адолатсизлик хукмронлигини яна бир бор идрок этдилар.
Бечора кизлар БМТ ховлисини тарк этмаёк хибсга олиндилар ва зум этмай уша нопок шахс Эдик ва Нодир бошлик жазо камерасида пайдо булдилар. У ерда Эдик яна узининг сийкаси чикиб кетган «тухмат» операциясини адо этиш билан узининг жирканч башарасини ошкор килди холос.
«Эдик мендан «26 март куни Кофи Аннанга ёзган мурожаатномани мен узим ёзмаганман, ким ёзганини хам билмайман» деб ёздириб олди, мен ундан куркканимдан аввалги сафардек у нима хохласа шуни ёзиб бердим. У хозир хамма халкаро ташкилотларга хат юбориб, уларни хам ёлгон маълоумот билан алдаяпти. Менинг аввалги ёзган мурожаатномамни зуравонлик билан йукка чикармокчи булапти», дейди Одина.
У онасининг саломатлигидан хавотирда, улар она бечорани кай куйга солиб азоб бераётганликларини уз кузи билан куриб чикди. Минг афсуски, аёл зоти борки, Эдик, Нодир каби динсизларнинг наздида ожиза булиб колаверади. Ожизани эса хакоратлаб хамма нарсадан хам осонрокдир.
Мустамлакачи даргаларнинг бири шундай деган: «Бир кадах май ва сарвикомат аёл Мухаммад (с.а.в.)нинг умматини парчалаб ташлашда мингта танкдан хам куп иш беради, шундай экан, Умматни модда ва шахват мухаббатига гарк килинглар». Улар шу тарзда аёлни Исломий Умматга хужум килишда бир восита килишди ва хануз шу усулни давом эттирмокдалар. Зеро Аллох таоло уларнинг бундай шармандаларча вахшийликларини алохида абадий дузох олови ийла «сийлайди» иншаалох! Аллохга беадад шукрки, уларни бундай хийлаларини билиб, англаб, идрок этиб тургани учун хам Рахима уз каршисидаги хатарни узининг сабр ва саботи ила енгишга харакат килмокда. Зеро у Хак устида сабот билан турса, сабр, такво килса, хеч кимнинг кучи унга харгиз зарар етказа олмаслигига ишонади. Дархакикат Аллох айтади: «Агар сабр-токат килсангиз ва Аллохдан курксангиз, уларнинг найранглари сизларга хеч кандай зарар кила олмайди» (3:120).
Шу уринда хакли савол тугилади:
1. Нима учун муслима аёл ва кизга энг хавфли жиноятчига килиниши мумкин булган энг кабих ва пасткашлик ила муамила килинмокда?
2. Нима учун Узбекистон «Давлати»нинг бутун бошли ИИВ ходимлари шу ожизаларга карши бу кадар каттик курашмокда.
3. Кизик, бу аёл ва кизлар «давлат»га кандай хавф тугдирмокдаки, барча куч ва кудратларини муслим ва муслималарга карши курашга багишламокдалар.
Мантикан караганда ИИВнинг ожизалардан килаётган талаби шу: Аёл Аллохнинг амрига карши боргиб, Аллох фарз килган хижобини ечиши, намозини укимаслиги, энг хайратланарлиси эрини, отасини ушлаб бериши керак. Яна хам кизиги шундаки, ИИВ ходимлари бу талабларни куркитиш ва босим остида ихтиёр этмокдалар.
И.Каримов узининг хар бир нуткида «Узбекистон келажаги буюк давлат» деб жар солади. Давлатнинг 90% халки мусулмон булса-ю (тахминан) уларнинг хар иккисидан бири катагонга учраб, мусулмон булгани, Хакни талаб килиб халкни ростликка, покликка даъват этгани учун зиндонбанд килинаётган булса, нахотки Каримов наркоман, фохиша ва нопок кимсаларгагинага умид боглаётган булса? Улар билан келажакни буюк килолса?
Назаримизда 2001 йилни «Оналар ва болалар» йили деб эълон килинишида узгача маъно борга ухшайди. Бу шиор юрт учун эмас, ИИВ, МХХ каби органларга берилган махсус курсатмага ухшайди. Булмаса, нима сабабдан оналар ва болаларни бу кадар огир кийноклар билан «сийлашади»?
Нахотки 1991 йили Намангандаги митингда «Алхамдулиллох мусулмонман...» деб кукрагига урган, хитоб килган, «умумтуркий мусулмон давлатини тузамиз» дея каттаогизлик килган Каримов Аллохнинг куйидаги оятидан бехабар булса?! Аллох таоло айтади: «Бугун сизларга динингизни комил килдим, неъматимни бенуксон, тукис килиб бердим ва сизлар учун факат Исломни дин килиб тикладим...» (5:3)
Энди юкоридаги саволларга жавоб беришга харакат килайлик:
1.Чунки улар муминалар, Роббим - Аллох, китобим - Куръон, пайгамбарим - Расулиллох (с.а.в.), диним - Ислом, деб турибдилар. Уларнинг акидаси Исломдир! Аллох таоло уларга мукофот ваъда килиб, деган: «Эркакми ё аёлми - кимда-ким мумин булган холида бирон яхши амал килса, бас, Биз унга покиза хаёт ато этурмиз ва уларни узлари килган амалларидан чиройлирок ажр-савоблар билан мукофотлаймиз» (16:9).
2. Узбекистон Давлати уша ожиза аёлларга карши узидаги мавжуд кучни ташлади (ИИВ, МХХ ва хокозо). Ташладигина эмас, уларга инсон зотига кулланиши мумкин булмаган усуллар билан тажовуз киляпти, камаяпти, азоблаяпти. Бу «Оналар ва болалар йили» махсули эмас, деб ким айта олади?!
3. Уларнинг бу кадар каттик курашишига караганда, муслималарнинг Аллохга итоат килишидан мамлакат рахбарларининг жони халак куринади. Чунки Исломга эътикод килган оналаргина фарзандларини факат Ислом акидаси ила тарбия киладилар. Афтидан Каримов учун асосий хавф шундан бошка нарса эмас. Юрт отаси шуни унутмасинки, факатгина Аллохнинг конуни булган Куроъонгина сира узгармайди, Куръонни то киёматгача хавф-хатардан сакланажаги хусусида Яратганнинг ваъдаси бор. Инсоният кайси замон ва маконда, кандай холатда яшамасин узининг яралишидан токи, яратганнинг хузурига боргунчалик, хатто «хаётдан кейинги хаёт»да юз бериши мумкин булган жамики муаммоларнинг ечимини уша муъжизавий китоб - Куръондангина топади.
Аллох таолодан бутун дунёни ушбу оламшумул тузумнинг ёмонликлари ва ифлосликларидан халос килишни, калбига асрлар оша урнашиб олган бу бузукликдан кутказадиган ва уни бахтли киладиган Исломнинг казоратини башариятга насиб килишини умид киламиз.
Дархакикат, у эшитувчи ва дуоларни ижобат килгувчидир. Омийн.
«Эй муминлар, узларингизни куйиб, (у мунофикларни) сирдош дуст тутманглар! Улар сизларга зарар етказишда кучларини аямайдилар ва ёмон холга тушишингизни орзу киладилар. Уларнинг сизларни ёмон куришлари огизларидан ошкор булди. Дилларидаги адоватлари янада каттикрокдир. Агар акл юргизсангизлар, сизлар учун оят-аломатларни аник ва равшан килиб бердик (3-сура, 118 - оят).
Энг дахшатлиси, бузук кунгил очиш жойларига ва маст килувчи харом ичимликлар ичиладиган кулбаларга бормайдиган покиза инсонлар жазоланмокда. Ундан-да дахшатлироги эрлари, болалари ёки оталари учун рафикалари, оналари, кизлари азобланмокдалар. Мен бу гапларни курук ва хужжатсиз булиб колмасин учун юкорида тилга олганимиз Рахима Ахмадалиева мисолида ёзмокдаман. Аслида эса Рахима каби жабрланаётган муслималар минглаб топилади.
Рахиманинг катта кизи 19 ёшда, кичиги уч ёшли угил бола ва уртанчаси 6 ёшли кизалок. Гудакларнинг отаси хукуматнинг таъзикларидан безор булиб кочувда, онаизорини эса «Эрингни топиб берасан» деган дук-пуписа ила камокка махкум этдилар. Куз буямачиликни карангки, 2001 йилни «юрт отаси» «Оналар ва болалар йили» дея эълон килган, аслида эса у «Етимлар ва бевалар» йилига айлантирилган. Дархакикат, Исломнинг пойдевори - покликдир. Калбларида покликдан, исломга эътикоддан булак хавфли куроли булмаган мусулмонлар золимларнинг хар кандай азобларига сабр билан чидаб ё ногиронликни ёинки шахидликни топмокдалар. Исломга эътикод килган оила борки эртами, кечми, хукумат томонидан катагонга учрамокда.
Имомнинг заифаси булгани учун Рахима Ахмадалиева ИИВ ертуласида вахшийларча азобланмокда. Аёлни сабр-матонатини енга олмаган золим миршаблар энг кабих «операцияни» куллашга карор килдилар ва ожизанинг кизи Одинанинг иштирокида уз кабихликларини амалга оширишни режалаштирдилар. Уларнинг биринчи кадами 20 март куни ИИВга онасини излаб келган Одинани камаб куйиш булди. У киз уз оёгидан келганидан севинган зулмкорлар шу куни «байрам» килдилар.
Авваломбор, «Онангни курсатамиз» дея кизни ичкарига олиб киришди ва унга рухий таъсир этмоклик учун зим-зиё камерага камаб куйишди. Сунгра дадангни каердалигини айтасан, деб кисталанг килишга бошлашди. У бечора дадасининг каердалигини билмаслигини тутикушдек такрорлади. Энди улар асосий максадга кучиб, онаси хакида муслима аёлнинг шаънига тугри келмайдиган тухмат ва ёлгон гапларни мажбурлаб ёздирдилар. Улар онасини хакоратлагандек, бокира кизни хам турли хатто калам ёзишга ожиз булган хаёсиз, шармандали сузлар ила сукиб, турткиладилар. «Менинг онамнинг олдиларига - ертулага олиб тушишганида, онамни куриб таний олмадим. 3 кунда адои-тамом булгандилар, у ердан икковимиз хам сог-омон чикиб кетмаслигимизга кузимиз етди, бирок уйда каровсиз колган укам ва синглимнинг ахволи не кечдийкин деган ташвишда эдим» дейди Одина. Шунинг учун уларни утказган таъзийк-босим остида онасига карши нотугри курсатма беришга мажбур булади.
«У хам етмагандек», - деб сузлайди Одина: «ёзиб берган курсматмангни онангни юзига айтасан, хакорат киласан, деб мени шундай килишга мажбур килишди. Шундагина мени куйиб юборишга суз беришди. Акс холда холингга маймунлар йиглайди, дейишди Кизлик шаънингга тажовуз киламизки, хеч ким сени куткара олмайди, деб пуписа килишди...». Мансабнинг ва уз нафсининг кули булган бундай кимсалар «аёл», «она», «киз бола», «бокиралик», «шарм-хаё» кабиларнинг замирида нималар яширинганлигини билишармиди?! Бундай шахслардан хар кандай разиллик ва кабихликнинг хиди анкиб туради. Чорасиз колган Одина уша кунни шундай эслади: «Онанг ёмон аёл, у ёлгондан хижобга ураниб юрибди, онангни биз айтган сузлар билан хакорат килиб, сукмасанг, сени ёмон киламиз» - дея тилга олиб булмайдиган уят гапларни гапиришди. Мен худди тутикушдек улар айтган гапларни кайтардим. Ихтиёрим узимда эмас эди. Уларнинг максади эса аник, онам шурликка рухий таъсир утказиб, унинг хиссиётига тегиш эди. Хозир эса мен бу ишларим учун узимни кечира олмаётибман. Онам нихоятда сабрли, матонатли, иффатли, бокира ва мехрибон оналар».
Дарвоке, Одина айтгандек улар рухий таъсир утказиш эмас, узларини нихоятда кучсиз, ожизадан кура ожизрок эканликларини намойиш килмокда эдилар холос. Булмаса, мушфик бир заифа, исломдан бошка куроли булмаган аёл ёки бокира киз билан куч синашармиди?! Зеро Аллох унга неъмат килиб берган энг кучли куроли - сабр ва бардош борким, ушбу сабр ва бардош ила голиб булиб турганлигини уша «ожиз кимса»ларнинг диллари тасдиклаяптию, суяксиз тилларигина инкор этмокда холос. ИИВда ана шундай «жазо куллаш камерасининг бошлиги» - Одинанинг тили билан айтганда, корейс миллатига мансуб Эдик деган шахс - Одинани уйига кетишга рухсат бераркан, «бошимга румол урамайман» деб курсатма беришга мажбур этди. Бечора киз бури олдида даг-даг калтираган кузичок мисол оёклари узига буйсунмаган холда чикиб бораркан, кушни камерадан яна бир муслим йигитни аянчли холатда судраб олиб чикишди. Унинг башараси кора конга булганган, бурни урнида кип-кизил гушт куринди. Оёклари эса калтак зарбидан кукариб кетганди. Уч барзангидек «совук кимса»лар бечорани шу холатида сигирнинг думига ухшаш резина калтаклари билан савалаб боришарди. Йигит эса Аллохни зикр этишдан ва шукр килишдан тухтамасди.
«Бечора йигитнинг ахволини курдиму, дахшатдан баттаррок калтирадим, - дея эслади Одина, - бечора онаизорим сизнинг бундан буёнги ахволингиз нима кечаркин? Онамнинг юраклари хаста эди-я».
Улар Одинани уйига кетишга, отасини ушлаб беришликда ёрдам бериш шарти билан рухсат беришди. Бирок «азоб бериш камераси»даги сирни ташкарига олиб чикмаслик ваъдасини хам олишни унутмадилар. «Азоб бериш камераси» бошликларининг бири Нодир деган шахс. Хар гапнинг бирида узининг мусулмон эканлигига ургу бериб турарди.
Одина у ердан чиккач, 3-4 кунгача узига келолмади, хеч кимга хеч нарса демади. Лекин онасини кандай азобланаётганини кузлари билан курган киз, кандай булмасин онасига ёрдам бериши мумкин булган ташкилотларни излади. Онани уйдан олиб кетишгач, уйларига тинтув утказиш учун кирган кимсалар хакида фикрлади. У уша кунни шундай эслайди: «Юнусобод ИИБ жиноят булими кидирув рахбари Бахтиёр (узини шундай деб танитди,) исмли шахс билан яна туккиз нафар исми номаълум фукаро кийимдаги шахслар уйимизга бостириб кирдилар. Улар Узбекистон Республикаси конунларини купол равишда бузган холда, юкори органларнинг хеч бири рухсатномасисиз, карокчиларча иш тутдилар. «Холис гувох»лар хам чакирилмади. Бу тахкиромуз тинтув натижасида уйимиздан кимматбахо буюмларни, менинг паспортимни ва укаларимнинг тугилганлик гувохномаларини олиб кетдилар. Олиб кетишни хам боскинчиларча килдилар, уларни руйхат хам килмадилар. Бизга биронта когоз-хужжат хам ташлаб кетмадилар...»
Орадан 5 кун утиб ИИВ ходимлари илгари хужжатлаштирилмай утказилган тинтув хакида баённома тузиб кетдилар. Одина уйда якка узи булиб, хужжатларга имзо чека олмаслигини, биронта кариндошини чакириши мумкинлигини билдирганда ходимлар унга вактлари йук эканлигини, узлари билан холислар олиб келишганини айтишди.
Одина уз аризасига ушбу тавсилотларни баён этган холда БМТ Бош Котиби Кофи Аннан номига ариза ёзди. У уз аризасини бир дугонаси билан бирга 2001 йилнинг 26 март кунида БМТнинг Тошкентдаги ваколатхонасига олиб борди. Бирок у камокхонадан уйига чиккан кунидан буён кузатувда эканлигини билмасди. Шу куни миршаблар уларни ичкарига куймасдан, кулларидаги аризани тортиб олишга уриндилар. Улар Аллохнинг иродаси ила бир амаллаб ичкарига, яъни кабулхонага кириб олишди. Аризаларни кабулхонадаги котиба кизга бериб хам улгурган эдиларки, изма-из миршаблар пайдо булдилар. Котибага: «Кулингдаги когозни бизга топширилиши керак» - дейишди. Котиба киз хеч бир каршиликсиз когозни уларга топширди ва таъкидлади: «Бизга гап теккизмаган холда, секин олиб кетарсизлар...» Ажабо, БМТдек обрули ташкилотнинг ходимаси милиция билан «хамтовок» булса?! Кизлар бу холатнинг гувохи булгач, хукуматнинг кайси эшигига бош сукманг адолатсизлик хукмронлигини яна бир бор идрок этдилар.
Бечора кизлар БМТ ховлисини тарк этмаёк хибсга олиндилар ва зум этмай уша нопок шахс Эдик ва Нодир бошлик жазо камерасида пайдо булдилар. У ерда Эдик яна узининг сийкаси чикиб кетган «тухмат» операциясини адо этиш билан узининг жирканч башарасини ошкор килди холос.
«Эдик мендан «26 март куни Кофи Аннанга ёзган мурожаатномани мен узим ёзмаганман, ким ёзганини хам билмайман» деб ёздириб олди, мен ундан куркканимдан аввалги сафардек у нима хохласа шуни ёзиб бердим. У хозир хамма халкаро ташкилотларга хат юбориб, уларни хам ёлгон маълоумот билан алдаяпти. Менинг аввалги ёзган мурожаатномамни зуравонлик билан йукка чикармокчи булапти», дейди Одина.
У онасининг саломатлигидан хавотирда, улар она бечорани кай куйга солиб азоб бераётганликларини уз кузи билан куриб чикди. Минг афсуски, аёл зоти борки, Эдик, Нодир каби динсизларнинг наздида ожиза булиб колаверади. Ожизани эса хакоратлаб хамма нарсадан хам осонрокдир.
Мустамлакачи даргаларнинг бири шундай деган: «Бир кадах май ва сарвикомат аёл Мухаммад (с.а.в.)нинг умматини парчалаб ташлашда мингта танкдан хам куп иш беради, шундай экан, Умматни модда ва шахват мухаббатига гарк килинглар». Улар шу тарзда аёлни Исломий Умматга хужум килишда бир восита килишди ва хануз шу усулни давом эттирмокдалар. Зеро Аллох таоло уларнинг бундай шармандаларча вахшийликларини алохида абадий дузох олови ийла «сийлайди» иншаалох! Аллохга беадад шукрки, уларни бундай хийлаларини билиб, англаб, идрок этиб тургани учун хам Рахима уз каршисидаги хатарни узининг сабр ва саботи ила енгишга харакат килмокда. Зеро у Хак устида сабот билан турса, сабр, такво килса, хеч кимнинг кучи унга харгиз зарар етказа олмаслигига ишонади. Дархакикат Аллох айтади: «Агар сабр-токат килсангиз ва Аллохдан курксангиз, уларнинг найранглари сизларга хеч кандай зарар кила олмайди» (3:120).
Шу уринда хакли савол тугилади:
1. Нима учун муслима аёл ва кизга энг хавфли жиноятчига килиниши мумкин булган энг кабих ва пасткашлик ила муамила килинмокда?
2. Нима учун Узбекистон «Давлати»нинг бутун бошли ИИВ ходимлари шу ожизаларга карши бу кадар каттик курашмокда.
3. Кизик, бу аёл ва кизлар «давлат»га кандай хавф тугдирмокдаки, барча куч ва кудратларини муслим ва муслималарга карши курашга багишламокдалар.
Мантикан караганда ИИВнинг ожизалардан килаётган талаби шу: Аёл Аллохнинг амрига карши боргиб, Аллох фарз килган хижобини ечиши, намозини укимаслиги, энг хайратланарлиси эрини, отасини ушлаб бериши керак. Яна хам кизиги шундаки, ИИВ ходимлари бу талабларни куркитиш ва босим остида ихтиёр этмокдалар.
И.Каримов узининг хар бир нуткида «Узбекистон келажаги буюк давлат» деб жар солади. Давлатнинг 90% халки мусулмон булса-ю (тахминан) уларнинг хар иккисидан бири катагонга учраб, мусулмон булгани, Хакни талаб килиб халкни ростликка, покликка даъват этгани учун зиндонбанд килинаётган булса, нахотки Каримов наркоман, фохиша ва нопок кимсаларгагинага умид боглаётган булса? Улар билан келажакни буюк килолса?
Назаримизда 2001 йилни «Оналар ва болалар» йили деб эълон килинишида узгача маъно борга ухшайди. Бу шиор юрт учун эмас, ИИВ, МХХ каби органларга берилган махсус курсатмага ухшайди. Булмаса, нима сабабдан оналар ва болаларни бу кадар огир кийноклар билан «сийлашади»?
Нахотки 1991 йили Намангандаги митингда «Алхамдулиллох мусулмонман...» деб кукрагига урган, хитоб килган, «умумтуркий мусулмон давлатини тузамиз» дея каттаогизлик килган Каримов Аллохнинг куйидаги оятидан бехабар булса?! Аллох таоло айтади: «Бугун сизларга динингизни комил килдим, неъматимни бенуксон, тукис килиб бердим ва сизлар учун факат Исломни дин килиб тикладим...» (5:3)
Энди юкоридаги саволларга жавоб беришга харакат килайлик:
1.Чунки улар муминалар, Роббим - Аллох, китобим - Куръон, пайгамбарим - Расулиллох (с.а.в.), диним - Ислом, деб турибдилар. Уларнинг акидаси Исломдир! Аллох таоло уларга мукофот ваъда килиб, деган: «Эркакми ё аёлми - кимда-ким мумин булган холида бирон яхши амал килса, бас, Биз унга покиза хаёт ато этурмиз ва уларни узлари килган амалларидан чиройлирок ажр-савоблар билан мукофотлаймиз» (16:9).
2. Узбекистон Давлати уша ожиза аёлларга карши узидаги мавжуд кучни ташлади (ИИВ, МХХ ва хокозо). Ташладигина эмас, уларга инсон зотига кулланиши мумкин булмаган усуллар билан тажовуз киляпти, камаяпти, азоблаяпти. Бу «Оналар ва болалар йили» махсули эмас, деб ким айта олади?!
3. Уларнинг бу кадар каттик курашишига караганда, муслималарнинг Аллохга итоат килишидан мамлакат рахбарларининг жони халак куринади. Чунки Исломга эътикод килган оналаргина фарзандларини факат Ислом акидаси ила тарбия киладилар. Афтидан Каримов учун асосий хавф шундан бошка нарса эмас. Юрт отаси шуни унутмасинки, факатгина Аллохнинг конуни булган Куроъонгина сира узгармайди, Куръонни то киёматгача хавф-хатардан сакланажаги хусусида Яратганнинг ваъдаси бор. Инсоният кайси замон ва маконда, кандай холатда яшамасин узининг яралишидан токи, яратганнинг хузурига боргунчалик, хатто «хаётдан кейинги хаёт»да юз бериши мумкин булган жамики муаммоларнинг ечимини уша муъжизавий китоб - Куръондангина топади.
Аллох таолодан бутун дунёни ушбу оламшумул тузумнинг ёмонликлари ва ифлосликларидан халос килишни, калбига асрлар оша урнашиб олган бу бузукликдан кутказадиган ва уни бахтли киладиган Исломнинг казоратини башариятга насиб килишини умид киламиз.
Дархакикат, у эшитувчи ва дуоларни ижобат килгувчидир. Омийн.